lørdag 2. januar 2010

Ting 19: Virtuelle verdener

Virtuelle verdener er jeg kjent med fra før, hvertfall den ene formen, nemlig MMORPGs. Den andre formen, som i Second Life, har jeg vært litt borte i, men ikke funnet det særlig fascinerende. Jeg ga det en sjanse til i dag og satte av et par timer til å utforske Second Life. En ting er sikkert, det er imponerende mange ting du kan gjøre og tilpasse egne ønsker. Jeg rota bort sikkert tre kvarter på å justere utseende til min avatar og da var jeg sikkert ikke engang innom en brøkdel av variablene. Spill-universet ser også ut til å ha vokst betraktelig siden sist jeg var innom. Men, til tross for dette, jeg ser fortsatt ikke poenget med Second Life og dets like. For min del er det mer interessant med MMORPGs, da disse har et mål og en mening, man utvikles både karaktermessig, miljømessig, guildmessig og kan utvikle ulike evner/ferdigheter etter ønske og behov.

Det er tydelig at mange er uenig med meg, når man ser hvor mange som benytter for eksempel Second Life, men jeg synes ikke at disse variantene gir meg noen utfordring. Derimot skulle jeg veldig gjerne tatt fatt på den frivillige ekstraoppgaven med WoW, men jeg er redd det ville ført til utkastelse hjemmefra, hehe. Jeg spilte i sin tid et MMORPG som het "Everquest" hvor jeg brukte MYE tid. Ikke lett å kombinere med det å være småbarnsfar...

Så inntil videre får jeg klare meg som best jeg kan i RL (Real-Life) og la den virtuelle verden suse videre.

1 kommentar:

  1. RL er nå best, da. Ting 16 til 19 er notert, flott jobbet!

    Hilsen Borghild

    SvarSlett