søndag 10. januar 2010

Ting 23: oppsummering

Skippertaket bar frukter! Nå, tre dager før avsluttende samling er jeg ferdig med kurset! :-) Mange inntrykk sitter igjen, så her er i forbindelse med aller aller aller siste oppgave; en oppsummering!

Mine favoritter blant tingene er tjenester jeg allerede brukte fra før: bloglines rss-leser, facebook og flickr. Men i tillegg har jeg oppdaget mye nytt, for eksempel podcasting, bildemanipuleringsverktøy og iGoogle. Og jeg har et par stykker jeg gleder meg til å se nærmere på ved anledning.

Opplegget har helt klart vekket lysten til å lære mer og jeg kommer til å følge med på videre utvikling etter beste evne. Noe av det kjekkeste med dette kurset er at jeg har blitt mye mer fortrolig med konseptet blogging. Dette er noe jeg var skeptisk til på forhånd, men som jeg nå godt kunne tenke meg å fortsette med, enten privat eller som en del av jobben.

Når det gjelder forbedring av kurset handler det selvfølgelig mye om å skifte ut utdaterte ting med nye ting. Det kunne også vært en fordel å delt kurset i forskjellige ferdighetsnivåer slik at de helt ferske og de mer erfarne ble delt, kanskje ville dette kunne øke læringskurven i bege gruppene.

Når det gjelder hvorvidt jeg ville være interessert i delta på et nytt kurs er det nettopp nivået det ville komme an på. Jeg har lært ganske mye i løpet av dette kurset, og et nytt kurs på samme nivå ville jeg ikke finne interessant med det første. Derimot ville det vært interessant hvis det skulle bli satt opp et videregående kurs! :-)

Takk for kurset, vi sees på onsdag! :-)

2 kommentarer:

  1. Gratulerer med vel gjennomført kurs, du har vært en eksemplarisk student! Veldig mange har samme kommentar om at kurset burde vært mer oppdatert, men det er hyggelig å se at de fleste har fått godt utbytte av kursopplegget likevel. Lykke til videre med web 2.0!

    Hilsen Borghild

    SvarSlett
  2. Den der måtte jeg jo bare publisere, er ikke hver dag man blir kalt eksemplarisk! :-)

    SvarSlett